You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נוער - מאמן קרית שמונה מסביר מדוע חתם לעונה נוספת
נאמנות שלא אופיינית בכדורגל הישראלי. עומר לוינזון (צילום: עמרי שטיין)

נוער - מאמן קרית שמונה מסביר מדוע חתם לעונה נוספת

בלעדי: למרות ההשפעות המורכבות של המצב הביטחוני על קבוצת הנוער של עירוני קרית שמונה, עומר לוינזון מסביר מדוע יישאר בקבוצה גם בעונה הבאה

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

מבין מחלקות הנוער של המועדונים הבכירים בארץ, מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה היא ללא ספק המחלקה שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהשפעות מלחמת חרבות ברזל. העיר, שפונתה ממרבית תושביה בשליש האחרון של חודש אוקטובר 2023, סובלת מירי מלבנון לעברה ומהרס כתוצאה מכך, מה שכמובן גרם לשינויים דרמטיים באופן הפעילות של מחלקת הנוער ובפרט קבוצת הנוער, שאימוניה הופסקו בחודשיים הראשונים לאימונים ובהמשך עברה להתאמן במגרש לחץ במתחם האצטדיון בנשר, בתחילה פעמיים בשבוע ובהמשך 3 פעמים בשבוע. בשבועות האחרונים זוכה הקבוצה להתאמן במגרש הגדול בתדירות של 3 פעמים בשבוע. הקבוצה נועלת את טבלת הליגה, אך מוחרגת מהגעה למשחק המבחן כמו קבוצות נערים א' ונערים ב'.

מי שמוצא את עצמו מנווט את הספינה בתנאי שטח קשים ביותר הוא המאמן עומר לוינזון, שבעונה שעברה הצטרף למועדון והוביל את הקבוצה לזכייה היסטורית בגביע המדינה. לוינזון, שמתגורר בקריות, נחשב למאמן מוערך ומבוקש מאוד בגזרת מחלקות הנוער, יכול היה לקום וללכת או לפחות לבחור לא להמשיך עם הקבוצה בעונה הבאה, שכן עתידה של מחלקת הנוער בהחלט מעורפל נוכח המצב הביטחוני, אך לוינזון, שלפני 18 שנים לחם צפונית לקרית שמונה עם סיירת גולני במלחמת לבנון השניה בשטח האויב, הוא לא האיש שיקום וינטוש.

עומר לוינזון ידוע כמאמן אמביציוזי, כזה שלא מחפש את החיים הנוחים והקלים. לוינזון הוביל את עירוני נשר להישארות בליגת העל לנוער לפני 3 עונות כנגד כל הסיכויים - אחרי שהוביל אותה לעליית ליגה היסטורית. ההצלחה בקבוצת הנוער שלחה סללה את דרכו של המאמן לאימון קבוצת הבוגרים של נשר בליגה א'. לפני הפרק בנשר הגיע להצלחות גדולות ומפתיעות עם קבוצות הנוער של מכבי צור שלום והפועל עכו - שהייתה בעמדה מצוינת לעלות ליגה ב"עונת הקורונה". עוד קודם לכן, עשה הצלחות גדולות עם קבוצות ילדים ונערים במחלקות הנוער של מכבי צור שלום, הפועל חיפה והפועל יוקנעם.

הבוקר הודיעה הנהלת מחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה על החתמתו לעונה נוספת של עומר לוינזון. רבים הביעו פליאה מהצעד של המאמן, שמצידו מסביר מדוע בחר להישאר בקבוצה, למרות הקשיים והעתיד הלא ברור: "אני אדם שיודע להוקיר ולהעריך מסגרות ואנשים שמכבדים אותי. אני מרגיש מחוייב למערכת ולשחקנים שלי - שמתמודדים בגבורה עם הרבה מאוד קשיים. הגעתי עם קרית שמונה בעונה שעברה להישג גדול, אני שמח לראות חניכים שלי מהעונה שעברה משתלבים בהצלחה בבוגרים . אני מודה לדורון שנפר (לצידו בתמונה), יו"ר המחלקה, שעם כל העול שיש עליו במסגרת תפקידו כדובר העירייה, תומך בקבוצה ודואג לה מאוד. אני מודה לו על האמון בי ושמח להמשיך עם הקבוצה".

דורון שנפר ועומר לוינזון אחרי הזכייה בגביע  (פרטי)


על הקשיים שמתמודדת עמם קבוצתו בעונה הזו, מוסיף המאמן: "לא התאמנו בחודשיים הראשונים של המלחמה, מאז החזרה לאימונים לא התאמנו בהיקף דומה לקבוצות בדרג שלנו. למזלנו עירוני נשר העמידו לרשותנו מגרש וחדר הלבשה וזה המקום להודות לראשי המועדון, שלומי פרץ ואמיל יוסופוב. כ-13 משחקני הקבוצה שלנו מפונים למרכז הארץ, 5 שחקנים מגיעים מצפון הגולן - אזור שמצוי גם הוא במוקד ההתרחשויות הביטחוניות. אין לנו מגרש ביתי לקיום משחקים. למשחקים חלק מהשחקנים מגיעים בהסעה וחלק באופן עצמאי. המצב אילץ אותנו להיפרד גם משחקנים טובים. למרות המצב ולמרות ההחרגה שלנו מירידת ליגה, הקבוצה כן מגיעה לכל משחק במטרה לעשות את המקסימום. אנחנו אמנם מדורגים במקום האחרון, אבל הקבוצה משחקת כדורגל חיובי והשחקנים עושים את המקסימום, כדי לייצג את המועדון ואת עצמם בצורה הטובה ביותר וכדי להגיע לעונה הבאה במצב כמה שיותר טוב. מגיע קרדיט גדול לצוות שעובד לצידי, עידן בכסי - עוזרי בשתי העונות האחרונות, מוטי דיין - מאמן הכושר שעובד לצידי כבר 5 שנים ומאיר סוויסה - מנהל הקבוצה, שעושים מעל ומעבר למען הקבוצה".

עומר לוינזון אופטימי בנוגע לעונה הבאה: "אנחנו מקווים מאוד לחזור לפעילות בקרית שמונה, אבל גם אם לא נחזור לשם, אנחנו מאמינים שבסיוע ההתאחדות לכדורגל נמצא מתקן אימונים ומגרש לקיום משחקים, שיאפשרו לנו להתנהל בצורה מקצועית טובה יותר. יש לנו 26 שחקנים בסגל ההחרגה שלנו מהגעה למשחק מבחן אפשרה לנו לתת להרבה שחקנים צעירים דקות משחק - כולל שחקנים מקבוצת נערים א', דבר שבהחלט עשוי לעזור לנו בעונה הבאה. עם שחקנים שיעלו מנערים א' ושחקנים חדשים שיצטרפו אני מאמין שנצליח לבנות קבוצה טובה".

בהשקעה של 3-5 דקות ביום יש לך אפשרות לשדרג את הבניה הגופנית שלך בצורה אדירה. איך זה קורה? צפה בסרטון ולחץ כאן


חגיגת גביע בשידור ישיר יוצא לדרך

חגיגת גביע בשידור ישיר יוצא לדרך

חדש באתר

ערוץ השידורים האינטרנטי והאפליקציה של ההתאחדות לכדורגל יעבירו בשבוע הקרוב את משחקי גמר הגביע מטרום א' ועד נערים ב'. הלו"...